Kilka podstawowych zasad przy rozpoczynaniu przygody z siłownią, plusy obwodowego treningu

Siłownia staje się coraz częściej wykorzystywanym miejscem na poprawę swojej kondycji fizycznej. Wiele osób chodzi tam głównie z tego powodu, żeby utrzymać ciało w dobrej formie, stracić nieco kalorii i nabrać siły. Jednak w pewnym momencie część z takich osób, szczególnie dotyczy do mężczyzn, zaczyna w intensywniejszy sposób angażować się w trenowanie, a że siłownia w pierwszej kolejności się kojarzy z potężnymi, to i to staje się głównym celem ćwiczących.

trening

Autor: adidas
Źródło: adidas
Jeżeli ktoś zamierza profesjonalniej podejść do rozbudowania masy mięśniowej, to musi pamiętać o kilku bardzo istotnych rzeczach. Przede wszystkim konieczne będzie odpowiednie zapoznanie się z techniką ćwiczeń, przy dużych ciężarach jest to niezbędne, żeby się nie nabawić żadnej groźnej kontuzji. Bardzo dużą rolę w takim treningu odgrywa też odpowiednia dieta. Sporty siłowe wymagają sporej dawki energii, lecz także odpowiedniej ilości białka niezbędnego do zbudowania mięśni. Dlatego też konieczne jest dostosowanie diety tak, aby faktycznie masa ciała się zwiększała.

Profesjonalni siłacze ćwiczą swoimi przez lata sprawdzonymi zestawami ćwiczeń. Osoby które rozpoczynają ćwiczenie na siłowni powinny zacząć od podstawowych elementów, czyli początkowo wzmocnić mięśnie i ścięgna i przygotować je do wzmożonego wysiłku. Doskonale nadają się do tego proste ćwiczenia, angażujące jak największą

trening

Autor: Tom Page
Źródło: http://www.flickr.com

liczbę mięśni. Początkowo należy jak najwięcej ćwiczyć z wolnymi ciężarkami, dzięki temu będzie pracować nie tylko grupa mięśni, na którą się ćwiczy, lecz również wszystkie wspomagające.

Jeżeli ktoś chce równocześnie zrzucić trochę kilogramów, to doskonałym rozwiązaniem może być dla niego trening obwodowy – Buduj Masę. Jego główną ideą jest robienie szybkich serii ćwiczeń zaraz po sobie, i dopiero po zrobieniu całości następuje przerwa na odpoczynek. Na początku można zacząć od jednego cyklu, zwanego też obwodem, a wraz ze wzrostem kondycji i wytrzymałości można ich ilość zwiększać, albo dokładać też kolejne ćwiczenia.